مزایای کانکس و سازه های پیش ساخته سبک در ساختمان به شرح زیر می باشد:
ساخت کانکس یا خانه های پیش ساخته به علت کاهش وزن ساختمان مقاومت آن در برابر زلزله در مناطق زلزله خیز مانند ایران، یکی از پارامترهای مهم در استفاده از کانکس و خانه های پیش ساخته می باشد چرا که فشار نیروهای زلزله با وزن ساختمان نسبت مستقیم دارد. بنابراین تکنولوژی ساخت کانکس و یا خانه های پیش ساخته انتخاب شده باید دارای جهت گیری کاهش وزن باشد. بر خلاف شیوه سازه های پیش ساخته سبک و کانکس های سفارشی در سایر سیستم های پیش ساخته دیگر و کانکس های ویلایی و مسکونی، اتصالاتشان اکثراً به صورت مفصلی و لولایی است و دارای وزن نسبتا سنگینی می باشند. تنها در روش ساخت خانه های پیش ساخته سبک و کانکس های سفارشی است که با ۸ سانتیمتر بتن می توان نیروهای ساختمان را تا ۴ طبقه تحمل کرد. وزن نهایی ساختمان با روش ساخت خانه های پیش ساخته سبک و کانکس های سفارشی، نسبت به روش های پیش ساخته دیگر و کانکس های ویلایی و مسکونی و همچنین ساختمان های بتنی، ۲۵ درصد کاهش می یابد، یعنی در هنگام زلزله ۲۵ درصد نیروی کمتر به خانه های پیش ساخته سبک و کانکس های سفارشی وارد می شود. امروزه سبک سازی خانه های پیش ساخته سبک و کانکس های سفارشی یکی از شعارهای اصلی در صنعت مسکن و گروه صنعتی میاک می باشد.
کانکس های سفارشی و خانه های پیش ساخته سبک انعطاف پذیری در تولید و امکان حفظ جلوه های معماری اسلامی و ایرانی مسأله مهم دیگر در صنعت ساختمان و خانه های پیش ساخته سبک ، کانکس های سفارشی حفظ ملاک های فرهنگی و جلوه های معماری اسلامی و ایرانی در طراحی و نماسازی ساختمان هاست. انحناهای موجود در گنبدهای مساجد، نقش و نگارهای ایرانی و اسلیمی و سایر موارد از نشانه های معماری اسلامی و ایرانی است که در روش سازه های پیش ساخته سبک و کانکس های سفارشی می توان آنها را حفظ کرد. چرا که می توان پانل های سبک مورد استفاده را به هر طرح دلخواه درآورد و پس از نصب آنها در محل خود، بتن پاشی روی آنها انجام داد.
ایمنی در خانه های پیش ساخته سبک ، کانکس های سفارشی: بحث ایمنی، از مهمترین مسائل صنعت ساختمان و خانه های پیش ساخته سبک ، کانکس های سفارشی است چرا که با سلامتی انسان ها سر و کار دارد. در ساختمانهای سنتی چون ستونها و اسکلت فلزی، قسمت اعظم بار ساختمان را تحمل می کنند. با کنار رفتن یک تیر یا ستون، کل ساختمان به طور ناگهانی فرو می ریزد. در روش خانه های پیش ساخته سبک ، کانکس های سفارشی چون به جای استفاده از اسکلت فلزی، از شبکه های میلگردی که در تمام سطوح دیوارها توزیع شده اند استفاده می شود، فروریزی ناگهانی پیش نمی آید. چرا که اتصالات و مواضع تحمل بار به صورت یکپارچه در تمام خانه های پیش ساخته سبک ، کانکس های سفارشی وجود دارند.
صرفه جویی های ملی و سایر مزایای ناشی از کاربرد روش خانه های پیش ساخته سبک ، کانکس های سفارشی اگر به صرفه جویی هایی که کوچک به نظر می رسند، در مقیاس ملی نگاه کنیم، به ارقام بالایی تبدیل می شوند که می تواند نقشی حیاتی در رشد و شکوفایی کشور ایفا کند.