حفاظ شاخ گوزنی  ظاهری الهام گرفته از شاخ  گوزن یا بوته های خار دارد.  این حفاظ در بالای یک دیوار نصب می گردد و ترس در دل هر بیننده که بخواهد از آن عبور کند می اندازد. و در هر متر حدوداً دارای ۲۰۰ سرنیزه در هم تنیده است که عبور کردن از آن تقریباً غیر ممکن است. این حفاظ برای محوطه ویلا، باغ و کارخانه مناسب است.

حفاظ شاخ گوزنی

حفاظ شاخ گوزنی علاوه بر ایمنی در زیبایی و جذابیت ساختمانی می افزاید در طرح ها و رنگ های مختلف موجود است. معمولاً در ارتفاع های ۵۰ تا ۱۲۰ سانتی متر و تراکم ۸ و ۱۰ و ۱۲ موجود است.اما  برای داشتن حداقل ایمنی حداقل ارتفاع مورد نیاز ۷۰ سانتی متر است.

تنوع در ارتفاع و تراکم و طرح این نوع  حفاظ باعث شده تا بتوان از آن در مکانهای متعددی استفاده کرد. معمولاً حفاظ شاخ گوزنی را به صورت کوره ای، پودری روغنی رنگ آمیزی می‌کنند که با توجه به شرایط موجود آن انتخاب می گردد. اما بهترین روش رنگ آمیزی به روش الکترواستالیک است. بدین صورت که رنگ به صورت پودری و به وسیله ای الکتریسیته به حفاظ میچسبد و بعد از پخته شدن در کوره یک رنگ با کیفیت  خواهیم بود.

از این حفاظ ها در هر شرایط آب و هوایی می توان استفاده کرد. استحکام بالایی دارد و در برابر زنگ زدگی نیز مقاومت است.

نصب حفاظ شاخ گوزنی:

به هنگام نصب این محصول به دیوارها خدشه ای وارد نمی شود و خرابی به بار نخواهد آورد. از آن سبک حفاظ های مدرنی  است که نصب آسان دارد.

انواع حفاظ شاخ گوزنی:

حفاظ بوته ای:

حفاظ شاخ گوزنی بوته ای

حفاظ آبشاری:

حفاظ شاخ گوزنی-حفاظ آبشاری

مدل لیلیوم:

حفاظ شاخ گوزنی لیلیومی

مقایسه با حفاظ های قدیمی:

حفاظ شاخ گوزنی به نسبت مدل های قدیمی حفاظ ها قیمت بالاتری دارد اما این به دلیل تراکم بالایی که دارد امکان عبور سارقان را غیر ممکن می سازد. به دلیل امنیت بالایی که این محصول ایجاد می کند ویژگی‌هایی که دارد بسیار مورد توجه قرار گرفت .دارای استحکام بالا است پس خراب نمی شود و برای سال های زیادی مورد استفاده است.